مسیر رشد در دنیای اینترنت

دنیای اینترنت دنیای بسیار بزرگی است. حضور در چنین دنیای بی‌نهایتی نیازمند داشتن هدف و مسیر است. می‌خواهیم به کمک هم، جایگاه خود را در میان این انبوه داده‌ها و صفحات وب بسازیم یا بهبود دهیم. و در دنیای اینترنت رشد کنیم.

اگر می‌خواهید کسب‌وکاری جدید راه بیاندازید. یا هم‌اکنون در اینترنت حضور دارید ولی از وضعیت وب‌سایت خود راضی نیستید. در مسیر رشد با ما همگام شوید تا با مفاهیم اولیه رشد در دنیای اینترنت آشنا شویم.

در این مسیر یاد می‍گیریم چگونه صفحات‌وبی را طراحی کنیم که موتورهای جستجو و کاربران آن را دوست داشته باشند. چه محتوایی تولید کنیم و موضوع این محتواها را چگونه پیدا کنیم. با مفهوم تحقیق کلمات کلیدی آشنا می‌شویم و اصول پایه سئو را معرفی می‌کنیم. یاد می‌گیریم که با ابزارهای گوناگون و به‌روز دنیا مانند گوگول تگ‌منیجر و گوگول آنالیتیکس چگونه کار کنیم و داده‌‌های بدست آمده از آن‌ها را چگونه تحلیل کنیم.

در مسیر رشد در اینترنت گام‌هایی پیش بینی شده است که بنابر نیازتان می‌توانید با آن همگام شوید و مسیر رشد خود را پیمایش کنید.

ساخت سایت ریسپانسیو

گام اول
طراحی وب‌سایت

یک وب سایت زیبا، بهینه و واکنشگرا برای خود طراحی کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی

گام دوم
تحقیق کلمات کلیدی

قبل از تولید محتوا باید بدانیم مخاطب به دنبال چه چیزی است.

سئو و تولید محتوا

گام سوم
سئو و تولید محتوا

برای مخاطب خود محتوای ارزشمند و قابل جستجو تولید کنیم.

آنالیز و تحلیل

گام چهارم
آنالیز و تحلیل داده

کانال های جذب را شناسایی کنیم و برای بهبود آن ها را تحلیل کنیم.

طراحی صفحات وب

گام اول - طراحی وب سایت بهینه

در گام اول برای رشد هر کسب و کاری یا اصولا حضور در فضای اینترنت شما باید یک وب‌سایت بهینه داشته باشید. داشتن یک وب‌سایت بهینه مستلزم داشتن دانش فنی بسیار است.

گسترش استفاده از موبایل‌ها، افزایش سطح توقع مخاطب و حجم زیاد اطلاعات در دسترس رقابت را هر روز سخت و سخت تر می‌کند. یک وب‌سایت بهینه یعنی وب‌سایتی زیبا که با اصول فنی روز دنیا سازگار باشد، متناسب با کسب و کار و مخاطب خاص شما باشد و در هر دستگاهی به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود.

در رشدلند می‌توانید این دانش فنی را بدست آورید و در این مسیر رشد قدم بردارید. اگر حوصله یا وقت کافی برای آن را ندارید ما می‌توانیم در طراحی یک وب‌سایت همه فن حریف به شما کمک کنیم.

    گام دوم - تحقیق کلمات کلیدی بازار هدف

    فرصت آزمون و خطایی وجود ندارد. دیگر زمان آن که شما چیزی تولید کنید و به امید مشتری بنشینید به سر آمده. مطمئن باشید رقبای شما در هر صنعتی بسیار قوی‌تر از شما هستند. آن‎‌ها قبل از آنکه دست به تولید بزنند ساعت‌ها در مورد مخاطب خود، نیازهای او و بازار هدف‌شان تحقیق کرده‌اند.

    تحقیق درباره کلمات کلیدی برگ برنده در تولید محتوای مخاطب‌پسند است. اگر برای شما هم جالب است بدانید که چرا بعضی از سایت‌ها در همه کلماتی که در اینترنت جستجو می‌کنید در صفحه اول گوگل هستند در این گام کلیدی راز چند صد میلیون تومانی آن‌ها را برملا میکنیم.

    در این گام به بررسی روش‌های جدید تحقیق کلمات کلیدی می‌پردازیم. در ضمن اگر نیاز به مشاوره در حوزه تخصصی خود دارید می‌توانید در رشدلند آن را به راحتی بدست آورید.

    جستجوی کلمات کلیدی
    تولید محتوا و سئو

    گام سوم - تولید محتوای منطبق با اصول سئو

    حالا که یک وب‌سایت مناسب، زیبا و اصولی طراحی کردید. بازار هدف خود را شناسایی کردید و لیستی از کلمات کلیدی مناسب با بازار هدف و مخاطب خود پیدا کردید، زمان آن فرا رسیده که آستین ها را بالا بزنیم و شروع کنیم به تولید محتوا.

    اما تولید محتوا فقط تایپ کردن نیست. محتوای شما باید مطابق با اصول سئو نگارش شود. عنوان‌ها، چگالی کلمات کلیدی، تعداد کلمات مقاله، پاراگراف‌ها و حتی تعداد کلماتی که در یک جمله نوشته می‌شود، همه و همه در اینکه آیا گوگل مقاله شما را دوست دارد و آن را به مخاطبتان معرفی خواهد کرد نقش پررنگی دارد.

    در این گام از رشد درمورد سئو و اصول آن صحبت می‌کنیم و  به اصول نگارش مقالات، یا تولید پادکست و ویدئو یا هر نوع محتوای دیگری مبتنی بر اصول سئو می‌پردازیم. اگر نمی‌دانید سئو چیست؟ پیشنهاد میکنیم راهنمای جامع سئو را مطالعه کنید.

     همچنین می‌توانید فرآیند تولید محتوای خود را به دست متخصصان این حوزه در رشدلند بسپارید و به دیگر مراحل رشد کسب و کار خود بپردازید.

    گام چهارم - آنالیز و تحلیل داده‌های بدست آمده

    اگر تا این گام پیش آمدید یعنی بیش از نیمی از راه را طی نموده اید. شما در مسیر رشد قرار دارید و تنها کافی است این رشد را اندازه گیری کنید.

    در این مرحله در مورد ابزارهایی صحبت خواهیم کرد که در مسیر کسب و کار برای اندازه‌گیری  رشدتان به آن‌ها نیاز خواهید داشت. ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس یا گوگل تگ منیجر و در آخر نتایج بدست آمده از این ابزارهای آنالیز را با هم تحلیل کرده و با توجه به آن‌ها تصمیم‌های جدیدی برای آینده کسب و کارمان می‌گیریم.

    یکی دیگر از خدمات رشدلند، بررسی و تحلیل وضعیت فعلی وب‌سایت شما در میان رقبا و گزارش دهی ماهانه به شماست.

    گوگل آنالیتیکز
    اسکرول به بالا